tisdag 22 mars 2011

Cayennpeppar är min nya kompis!

Tjohopp! Står i köket och steker kyckling, ja jag tror det blivit min nya grej, att laga mat alltså. Nej faktum är att vi har friluftsdag imorgon och jag och marika fixar gourme matsäck på skotersafari. Den som kollar ner i våran rygga kommer drabbas av svår svartsjuka ;)
Det här med matlagningen har aldrig varit min grej, jag har ju alltid lyckas få mat i magen men aldrig kunnat undan hållit rök från köket... Men nu jäklar har de tagit fart! Alltså jag skojar inte om mina och marika super bullar, inte heller om min och marikas tacopaj, MUMMA! Och pajen jag gjorde förra helgen var inte heller så pjåkig men nu detta! Kokade kycklingen och stekte just på den, så imorgon serveras den kall. Men jag må då säga att cayennpeppar, grillkrydda och kineisksoja var en jävel till kombo! ursäkta språket men jag har lyckats gjort nå eget. och med det vill jag förvarna dig marika på att ta med dig vatten för det är nästan lika starkt som soner chillikonkarne... MEN det är inte soners matlagning jag tappat efter, eftersom soner sträng förbjöd mig att använda mycke cayennpeppar och sojan, nejnejnej den var absolut förbjuden! Och se, starkare än chilli men gott som bara den kommer du få super lunch imorgon marika, men tack och lov att vi köpte potatis sallad för annars hade tungorna gått förlorade...

Förövrigt så har jag och en till tagit hand om byråsen (det låter som det är en hund jag snackar om) så jag hann där med plugga vidare lite svenska och shit. Så jodå, det rullar på. Möjligen kan detta vara min sista kväll vid livet med tanke på skoterturen imorgon ... så jag ska försöka njuta mig bort och borsta tänderna.
See you later alligator!
Så här känner jag mig just nu, konstig, sne och nyfiken på morgondagensballader (och självklart är kameran med för att fånga dessa ballander)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar